perjantai 10. lokakuuta 2014

#22 Poniratsastajasta tulikin heppähöperö

Hei eilen minulle tuli järkytyksenä, mutta myös opettavaisena kokemuksena mahdollisuus päästä hevostunnille ratsastamaan. Hevoseksi minulle oli jaettu Onni. Onni on siis suomenhevonen, jota olen hoitanut tammikuusta lähtien.

Onni kevät 2014.
Onnilla en ollut ikinä aikaisemmin mennyt, joten idea nuoresta hevosesta ja kääpiö ponitytöstä oli hiukan jännittävä. Menin harjaamaan onnia 45minuuttia ennen tunnin alkua. Onni käyttäytyi todella hyvin. Laitoin suojat jalkaan, satulan selkään ja suitset päähän ja lähdettiinkin sitten kovaa vauhtia yläkenttää kohti.



Onni tuntui alusta alkaen todella mukavalta. Käynti, ravi ja laukka sujuivat ongelmitta. Itse olisin voinut ratsastaa paljon paremmin ja tarkemmin, mutta jännitys vei ajatuksen jonnekin ihan muualle. Tunti oli puomitunti, josta sain paljon uusia oppeja nuoren hevosen ratsastamiseen.
 

 Aluksi ongelmani oli notko selkä, jota korjailtiinkin alkutunnista. Sain neuvoksi "napa kiinni selkärankaan". Se auttoi minun ongelmassani paljon ja lopputunnista jopa itse tunsin eron.

Onska teki hienon laukanvaihdon <3
Tunnista olin itse tyytyväinen, vaikka itse jännitinkin aika paljon. Itseni pitää vain muistaa ratsastaa paljon suoremmalla kaulalla ja muistaa kääntää myöhemmin puomeille.
 
 

2 kommenttia: